Bibliografia

LLIBRES

TRASTORNO DEL ESPECTRO AUTISTA

C.HORTAL   ¿Cómo ayudar a nuestros hijos con TEA?

«¿Qué es el trastorno del espectro autista?», se preguntan los padres cuando escuchan por primera vez este diagnóstico de su hijo. Y su mayor preocupación es:  «¿Cómo podemos ayudarle?».
Este libro ofrece información general y práctica para comprender la manera tan
particular que tiene un niño autista de entender el mundo. Plantea orientaciones y estrategias que repercutirán en una mayor comprensión de su conducta, primer paso para saber cómo afrontar las diferentes situaciones que se presentan en la vida diaria.




C. HORTAL, A. BRAVO, S. MITJÀ i J.M. SOLER. (2011): Alumnado con trastorno del espectro autista

Pretén ajudar els docents a saber quines són les potencialitats i necessitats d'aquests alumnes, tenint en compte les dificultats que el trastorn els genera en la seva manera d´aprendre i relacionar-se.
S´hi aporten recomanacions, suggeriments i estratègies per dur a terme una intervenció que faciliti les condicions adequades per aconseguir la seva màxima integració personal i social possible. Així mateix planteja també una intervenció global en col·laboració amb la família i altres professionals que atenen aquests alumnes fora del context escolar.


G.ALSINA, A.ARROYO i C. SAUMELL (2011): Alumnado con dificultades de regulación del comportamiento. VOL I

Llibre escrit des de l´escola i per a l´escola, amb el qual es pretén ajudar i acompanyar els mestres, des d´una perspectiva eminentment pràctica i escolar, en la complexa tasca d´educar a nens i nenes als quals se sol descriure amb frases com ara: «no està motivat», «no posa atenció en allò que fa», «té una mala actitud» i un llarg etcètera d´expressions semblants.
Es parteix del fet que hi ha una altra manera positiva d´educar i afavorir aquest alumnat amb dificultats per autoregular la seva conducta, i que aquesta neix de comprendre´ls, identificar-ne les fortaleses, preparar amb cura la proposta educativa i treballar proactivament en equip


E. BOLEA , A. GALLARDO (2011): Alumnado con dificultades de regulación del comportamiento. VOL II.

Punto de partida. La necesaria mirada inclusiva: Miramos el síntoma o estudiamos al niño?
El instituto como un espacio social de vida en común Maneras de entender los comportamientos no regulados de los alumnos. El comportamiento no regulado: significado y causa La inflexibilidad en el pensamiento, en la comunicación y en el aprendizaje. Elaborar para poder pensar, interactuar y aprender Transformar el comportamiento no regulado.
Las relaciones entre el centro escolar y la familia: la confianza como fundamento de la colaboración y el apoyo mutuo entre padres y profesionales.



J. ALEGRET, R. SELLARÉS, E. CASTANY (2010): Alumnado en situación de estrés emocional

En aquest llibre es parteix de les característiques específiques del nen per a emfatitzar les possibilitats de relació educativa en la millora de la seva salut mental, afavorint la seva seguretat, equilibri i confiança.
A través d’exemples concrets es reflexiona sobre diferents graus de problemes psicològics, així com les respostes que els docents poden donar-los des del seu rol: les dinàmiques de la classe, la relació amb les famílies.



ENLLAÇOS



PEL·LÍCULES


  • Maria y yo ( Migel Gallardo)

És la història del viatge que fan el propi Miguel i la seva filla a Canaries per passar unes vacances  junts en un Resort de la illa. Un escenari un tant inhabitual on no es sol acollir entre els seus clients un pare amb la seva filla amb autisme. Un estiu on pare i filla expliquen el dia a dia d'una relació que mostra, a més, tota una amplia visió sobre l'espectre autista
   
  • Temple Grandin ( Mick Jackson)


La dona d’aquesta sorprenent pel·lícula era una nena que no permetia el contacte per part de ningú, ni tant sols de la seva mare, que donava voltes quan estava nerviosa, i que no va parlar fins als quatre anys, que reaccionava violentament davant els atacs, i que trobava més comprensió en els animals que entre les persones. Aquests símptomes portaren a deduir que Temple Grandin era una nena afectada d’autisme




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.